Feledékeny kismamák

A terhesség idején figyelmetlenebb, szétszórtabb lehet a kismama és ez teljesen természetes jelenség. Sokaknak furcsa érzés azonban, hogy sokszor elfelejtene valamit vagy keresgélnek tárgyakat, nem emlékeznek mit hova raktak. Van pár trükk amivel leküzdhetjük ezt a feledékenységet és ebben a cikkben ezeket szedtem össze.
Vajon milyen trükköket alkalmazhat a kismama, hogy ne menjen ki sokszor sok minden a fejéből? Egyik sem bonyolult, viszont szórakoztató és hasznos.

1. Víz: A megfelelő folyadékbevitel igen fontos tényező. Sokan nem tudják, de a kevés folyadékfogyasztás bizony memóriaromlással járhat. Így mindenképp vigyünk be elegendő folyadékot -jó esetben vizet- a szervezetünkbe.

2. Verssel-mondókával: Vannak tárgyaink, amik szokásosan gyakrabban “tűnnek el” a kelleténél. Ilyenek pl. kulcs, mobiltelefon, távirányító stb. Találjunk ki egy fix helyet ezen tárgyaknak, helyezzük egy másik, egy nagyobb tárgy közelében. Hogy még élvezetesebbé tegyük ezt, találjunk ki kis verset, mondókát, amivel a nagyobb tárgyhoz kapcsolhatjuk a kisebb tárgyat. Ez abban segíthet, hogy így rögzül a tudatunkba és tudatos folyamattá válik a kisebb tárgy letétele. Így könnyebben rá is fogunk bukkanni.

3. Naptár csodákra képes: Na igen, kinek kell manapság naptár!? Kérdem én. Pedig milyen hasznos dolog is az. Kiment a divatból, de egy feledékeny kismamának nagyon jól jöhet. Már elég az, hogyha leírtuk valahova. Ha felírunk valamit bizonyítottan jobban rögzül a memóriánkba. Így még az is lehet, hogy soha nem fogjuk kinyitni a naptárunkat és mégis segít majd nekünk. Esetleg falinaptárral még inkább rögzíthetjük a dolgokat, hiszen akkor mindig szem előtt lesz, amit felírtunk.

4. Használd a fantáziád: A fantázia nagyon hasznos dolog, de általában a gyerekkorból kilépve, elfelejtjük, hogy létezik. Nem szabad! Hogyan működik ez a gyakorlatban? Ha bizonyos tennivalóinkatnem akarjuk elfelejteni, akkor kreáljunk hozzá buta, vicces történetet a fejünkben. Ha két erősen ellentétes dolgunk van, akkor ha azt egy sztoriba vesszük bizony jó eséllyel megragad és nem felejtjük el egyiket sem.

5. Vitaminpótlás: Figyeljünk oda rá, hogy kismamaként mennyire fontos a vitaminpótlás, hiszen nagyon sok vitaminra és ásványi anyagra van szüksége ilyenkor a nőknek. Ha vitaminhiány lép fel -különösen vashiány- bizony az feledékenységhez is vezethet. A B12 vitamin hiánya pedig felelős lehet a vérszegénységért, így az is fontos. Szedhetünk kimondottan terhesvitaminokat, nagyon sokféle közül válogathatunk ma már.

Vélemény, hozzászólás?

Comment
Name*
Mail*
Website*